created by noé on tuesday 10 July 2012 at 16h41 | viewed 976 times | 10 messages
noé
- on tuesday 10 July 2012 at 16h41
1 ère étape Saint Malo - Morlaix 182 km
2 ème étape Saint Brieuc - Saint Nazaire 262 km avec le pont de st nazaire à 17 km de l'arrivé
arriivé au bord de la loire Boulevard Albert 1 er
3 ème étape Nantes - Mur de Betagne 186 km
cote repertorié :
Mur de Bretagne 2.21 km à 6,5 %
Clm par équipes Rennes - Vitré 40,1 km
4 ème étape Laval - Tours via Saumur 196 km
5 ème étape Tours - Niort 176 km
6 ème étape Niort - Bordeaux 188 km
7 ème étape Mont de marsan - San Sebastian 196 km
col d'ibardun 8 km à 3.6 %
jaizquibel 9.2 km à 4.8%
noé
- on tuesday 10 July 2012 at 21h16
c'est la suite de mon tour
8 ème étape Pau - Col du Soulor 166 km
col du tourmalet par Bagnère de Bigorre 17.1 km à 7.4 %
col de la Couraduques par Argelès Gazost 15.7 à 5.8 %
col du soulor par ferrières 13 km à 5.5 %
Noé
- on Wednesday 11 July 2012 at 20h13
en fait ce n'est pas 166 km mais 205 km
9 ème étape Bagnère de Luchon - Grau de la Molina
col du portillon 10.2 km à 6.3%
Port de la Bonaiga 23 km à 9%
Port d'Envallira 27.5 km à 5%
noé
- on Wednesday 11 July 2012 at 21h06
10 ème étape Perpignan - La grande motte
etape pour les sprinters avec arrivée au bord de la mer méditéranné et 20 km avant l'arrivée
11 ème étape Montpellier - Nimes 54.9 km
Journée de repos
12 ème étape Marseille - Mont Ventoux
je garde cet étape car AT me dit que ces une bonne transition
bon je vous laisse et vous aurez la suite dans 25 jours après mes vacances
vous pouvez déjà réagir
salut noé
AT
- on Thursday 12 July 2012 at 11h17
23 km à 9 %, le port de la Bonaigua?!? Par l'Ouest, c'est 23 km à...4,8 %. De plus, je crois que c' est le coll del Canto et pas le port d' Envalira après. Faire l' arrivée à Grau de la Molina n' a aucun intérêt, pourquoi pas la Seu d' Urgell? Ce serait bien de mettre les kilométrages des étapes après celui de Pau-Col du Soulor aussi. Et il y a encore beaucoup de transferts très longs.
AT
MARQUIS
- on Sunday 29 July 2012 at 20h28
Bonjour Noë,
Ta 2éme étape (St Brieuc - Nantes) me semble bien longue (262 km), c'est plus une distance de championnat du monde. Pour être de la région, je ne comprend par où tu veux faire passer les coureurs. Soit tu fais un aller-retour sur le pont de St Nazaire, soit tu les fais passer par Nantes et le sud Loire. Dans ce dernier cas, ton kilométrage augmente encore ! Pour le début de ce tour, je constate que tu fais la part belle à l'ouest de la France, ce qui me plaît bien
noé
- on Wednesday 08 August 2012 at 12h07
Bien vu la deuxième étape fait 227 km
la suite et la fin dans une semaine minimum
noé
- on Thursday 16 August 2012 at 16h13
la suite
il y a une étape de repos
13 ème étape Chambéry - Verbier 184 km
14 ème étape Geneve - Geneve autour du lac léman 174 km
15 ème étape Evian les bains - Berne 163 km
repos
16 éme étape clm Bale - Muhlouse 36.9 km
17 ème étape strasbourg - Ballon d'alsace
18 ème étape Luxembourg - Wormeldange haut, Luxembourg
19 ème étape charlevilles mézière - lille 202 km
20 ème étape lille - baisieux 184 km
21 ème étape rambouillet - paris 114 km
noé
- on Thursday 16 August 2012 at 16h16
les détails de l'étape mercredi prochain
noé
- on tuesday 21 August 2012 at 19h19
je suis nouveau sur ce site pouvez vous m'expliquez comment on fait les profil d'étapes et les cartes
Of course you can not only publish your ideas for the Tour de France but also for the Tour of Spain or the Tour of Italy.
If you don't want to suggest a complete Tour but only a new place or a new climb which might one day be part of the Tour, you can of course do so, either by replying to an existing thread which contains a race route in which this can be embedded or by creating a new discussion thread. In this case, please make sure your title clearly indicates what it's about.
The contents of this section might be moderated at any time. Modération is done a posteriori (after publication, we reserve the right to delete your message or modify it in order to delete inadapted parts of it) for all messages, except for those which contain one or more external link(s) and/or one or more image(s). Indeed, these messages are moderated a priori, which means they won't be published before a moderator has validated them.
Your messages might be moderated especially but not only if they contain direct attacks to other people or to any company, if they go against the netiquette or if other users who think your message is unacceptable ask so. You won't be informed of the moderation of your message.
In case of repeated abuse, velowire.com reserves the right to ban you from this section and/or more globally from publishing anything on this website, by any appropriate means. In that case you'll be notified of this decision.
If you publish any links but more important photos or any other pictures, you take full responsibility for the publication of these elements. Indeed, copyright applies to elements found on the Internet in the same way it does in the "outside world" and a photographer must for example give his permission for the publication of a photo, just like the author of an image which can be considered as original work has to allow you to use it. In case of doubt, please DON'T PUBLISH A PHOTO OR IMAGE in order to prevent any problems!
For rights holders: if you discover an image or any other element in this section "It's your Tour" on which you have a copyright or any other property right, please let us know by e-mail at info@velowire.com, clearly indicating in your message which element is concerned by your rights. If you indeed turn out to have rights on such an element, velowire.com will remove it as fast as possible in the usual moderation process and you will than be informed of this removal.
velowire.com and it's owner refuse any further responsibility for third party publications in this section.
1 ère étape Saint Malo - Morlaix 182 km
2 ème étape Saint Brieuc - Saint Nazaire 262 km avec le pont de st nazaire à 17 km de l'arrivé
arriivé au bord de la loire Boulevard Albert 1 er
3 ème étape Nantes - Mur de Betagne 186 km
cote repertorié :
Mur de Bretagne 2.21 km à 6,5 %
Clm par équipes Rennes - Vitré 40,1 km
4 ème étape Laval - Tours via Saumur 196 km
5 ème étape Tours - Niort 176 km
6 ème étape Niort - Bordeaux 188 km
7 ème étape Mont de marsan - San Sebastian 196 km
col d'ibardun 8 km à 3.6 %
jaizquibel 9.2 km à 4.8%
c'est la suite de mon tour
8 ème étape Pau - Col du Soulor 166 km
col du tourmalet par Bagnère de Bigorre 17.1 km à 7.4 %
col de la Couraduques par Argelès Gazost 15.7 à 5.8 %
col du soulor par ferrières 13 km à 5.5 %
en fait ce n'est pas 166 km mais 205 km
9 ème étape Bagnère de Luchon - Grau de la Molina
col du portillon 10.2 km à 6.3%
Port de la Bonaiga 23 km à 9%
Port d'Envallira 27.5 km à 5%
10 ème étape Perpignan - La grande motte
etape pour les sprinters avec arrivée au bord de la mer méditéranné et 20 km avant l'arrivée
11 ème étape Montpellier - Nimes 54.9 km
Journée de repos
12 ème étape Marseille - Mont Ventoux
je garde cet étape car AT me dit que ces une bonne transition
bon je vous laisse et vous aurez la suite dans 25 jours après mes vacances
vous pouvez déjà réagir
salut noé
23 km à 9 %, le port de la Bonaigua?!? Par l'Ouest, c'est 23 km à...4,8 %. De plus, je crois que c' est le coll del Canto et pas le port d' Envalira après. Faire l' arrivée à Grau de la Molina n' a aucun intérêt, pourquoi pas la Seu d' Urgell? Ce serait bien de mettre les kilométrages des étapes après celui de Pau-Col du Soulor aussi. Et il y a encore beaucoup de transferts très longs.
AT
Bonjour Noë,
Ta 2éme étape (St Brieuc - Nantes) me semble bien longue (262 km), c'est plus une distance de championnat du monde. Pour être de la région, je ne comprend par où tu veux faire passer les coureurs. Soit tu fais un aller-retour sur le pont de St Nazaire, soit tu les fais passer par Nantes et le sud Loire. Dans ce dernier cas, ton kilométrage augmente encore ! Pour le début de ce tour, je constate que tu fais la part belle à l'ouest de la France, ce qui me plaît bien
Bien vu la deuxième étape fait 227 km
la suite et la fin dans une semaine minimum
la suite
il y a une étape de repos
13 ème étape Chambéry - Verbier 184 km
14 ème étape Geneve - Geneve autour du lac léman 174 km
15 ème étape Evian les bains - Berne 163 km
repos
16 éme étape clm Bale - Muhlouse 36.9 km
17 ème étape strasbourg - Ballon d'alsace
18 ème étape Luxembourg - Wormeldange haut, Luxembourg
19 ème étape charlevilles mézière - lille 202 km
20 ème étape lille - baisieux 184 km
21 ème étape rambouillet - paris 114 km
les détails de l'étape mercredi prochain
je suis nouveau sur ce site pouvez vous m'expliquez comment on fait les profil d'étapes et les cartes
If you don't want to suggest a complete Tour but only a new place or a new climb which might one day be part of the Tour, you can of course do so, either by replying to an existing thread which contains a race route in which this can be embedded or by creating a new discussion thread. In this case, please make sure your title clearly indicates what it's about.
The contents of this section might be moderated at any time. Modération is done a posteriori (after publication, we reserve the right to delete your message or modify it in order to delete inadapted parts of it) for all messages, except for those which contain one or more external link(s) and/or one or more image(s). Indeed, these messages are moderated a priori, which means they won't be published before a moderator has validated them.
Your messages might be moderated especially but not only if they contain direct attacks to other people or to any company, if they go against the netiquette or if other users who think your message is unacceptable ask so. You won't be informed of the moderation of your message.
In case of repeated abuse, velowire.com reserves the right to ban you from this section and/or more globally from publishing anything on this website, by any appropriate means. In that case you'll be notified of this decision.
If you publish any links but more important photos or any other pictures, you take full responsibility for the publication of these elements. Indeed, copyright applies to elements found on the Internet in the same way it does in the "outside world" and a photographer must for example give his permission for the publication of a photo, just like the author of an image which can be considered as original work has to allow you to use it. In case of doubt, please DON'T PUBLISH A PHOTO OR IMAGE in order to prevent any problems!
For rights holders: if you discover an image or any other element in this section "It's your Tour" on which you have a copyright or any other property right, please let us know by e-mail at info@velowire.com, clearly indicating in your message which element is concerned by your rights. If you indeed turn out to have rights on such an element, velowire.com will remove it as fast as possible in the usual moderation process and you will than be informed of this removal. velowire.com and it's owner refuse any further responsibility for third party publications in this section.